Sexordstankar

Den senaste veckoperioden har jag mött tre personer som med stark övertygelse måste fortsätta finnas, för mitt fortlöpande välmående.

Det man inte vet, kan man må illa av...

Vem har sett till att dessa möten skett?
Vem pekar finger?
Vad får mig att nappa?

På fråga A vet jag inte och på fråga B svarar jag C, eller nåt.
Kan det vara så enkelt att man bestämmer sig för något slags stopp eller en vänding och plötsligt blir öppen för nya intryck. Kan det verkligen vara så att man bestämmer precis allt själv.

Bryr mig inte om annat än att fortsätta surfa på den här vågen.
Den är så skön att min personlighet verkar utveckla en sjukligt självupptagen läggning:

* Pekfingrarna står som spön i backen.

* Plötsligt vill jag mig själv väl.  

* Plötsligt blir jag sedd och hörd.  

* Erkänner så gärna mina brister, men.  

* Före detta oduglig, numera allra bäst.  

* Slutar nu, skjuta upp till imorgon.  

* Igår ledsamt osäker, idag narcissistiskt övertygad.  

* Mitt alldeles egna utrymme finns här.  

* Den här självkänslan är på riktigt.

Ditt liv på sex ord

Kommentarer
Postat av: Maja

Vilka härliga sexord :o) Önskar att jag också kunde formulera som du, dessa små ord säger så mycket. Måste träna!

2008-10-03 @ 21:22:54
Postat av: astrantia

Låter alldeles underbart! Njut och gläds. Och du ska se att människorna kommer att finnas kvar och är lika förtjusta i dig. Kram!

2008-10-03 @ 23:23:22
URL: http://lappkast.wordpress.com/
Postat av: Airam

Maja - Äh, det här gången är det egentligen ingen kvalitet, men det är skojigt och skönt att egotrippa. Tack ändå!



astrantia - Jag hoppas "det" består lite till. Man måste fylla sina depåer tills tider med nöd kommer... Kram!



2008-10-04 @ 11:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0