Silverbricka

Visade produktbladet för några få utvalda.
Mottagandet var både snopet och med stor
beundran.

Förutom av en, som sa:

- Vilket snyggt foto! Du är dig inte alls lik...

Påståendet roar mig.
Och jag kom av mig därför att jag blev så himla full i skratt.
Det berättar ju inte så mycket om mig, men desto mer
om henne.
Säg den professionella fotograf som inte skulle använda
Photoshop för sitt slutresutat? Det är klart som korvspad
i min värld. Och bekymrar mig inte det minsta, det är
trots allt jag som är på bilden.

Det hela blev rumphugget.
Hon kände sig dum såklart.
Och jag brydde mig inte.

Nästa gång vi ses får jag chans att replikera.
När hon kommer säga att det "inte var så hon menade".

Då får jag förhoppningsvis möjlighet att säga:
- DU är dig lik i alla fall, som serverar Din dåliga självkänsla
på silverbricka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0