Tossminnen

Den tossiga morsan har haft tillsyn under mitt frånfälle. Hon har till och med fått service med veckohandling. Dock lästes det fel på köpnotan. Tre hg köttfärs tolkades som tre kilo. Hur man nu kan få för sig att en tossiga gammal gumma behöver det. Telefondelgeringar från Berlin innebar uppstyrning av köttfärsinfrysning. Ikväll ringde hon. Och mindes lite. På sitt vis:

- Jaså, är du hemma?

- Ja mamma, jag skulle ju inte flytta utan bara vara borta i tre dagar vet du.

- Var det bra då?

- Jatack mycket. Minns du vart jag har varit?

- Jadå, i Berlin.

- BRA morsan!

- Mm, men minns du, att du ska titta i frysen?

- I min frys?

- Javisst. Titta får du se vad jag har gjort där.

- Mamma, inte har du varit hemma hos mig medan jag har varit borta och lagt något i frysen...

- Jo, titta får du se.

- Vad ska jag hitta där då?

- Ja, det vet jag inte längre, men nåt är det....

Kommentarer
Postat av: Wolmer

Hehehe... vad hittade du i frysen då? Mammor är underbara! Min kära mor, snart 82, hade min äldsta dotter som nattgäst för en tid sedan. Morsan gick och la sig och dottern satt uppe och såg på TV. Efter någon timme kommer morsan upp, går fram till TV:n och stänger av den. Vänder sig därefter med stora ögon mot min dotter och utbrister: "Oj, är DU här?". Man kan bara älska dem!

2008-10-15 @ 00:10:53
URL: http://blogg.passagen.se/wolmer
Postat av: L80

Det är helt klart med humor man överlever sina föräldrars humör.

2008-10-15 @ 11:05:51
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Airam

Wolmer - alltså, hon mides nog kättfärsen, men helt fel vad gäller vilken frys den hamnade i. Såklart i hennes egen... ;-)



L8o - Så är det ju...

2008-10-15 @ 12:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0