Brist

Jag får lov att substituera med B6, B12 och Folsyra pga verifierad B-vitaminbrist för redan ganska många år sedan. Det är enkelt ordnat via kombinationspreparatet TrioBe. Som är hyggligt billigt, smakfritt och i stort sett biverkningsfritt.


Men...
Det är ett problem.
Pikant kan tyckas.
Man blir vrålhungrig av B-vitamin.

Så, ibland struntar jag i dem. Och tänker att jag bara ska strunta i dem ett par dagar.
Som blir till veckor.
Och den här gången, kanske månader?

Skomakarns barn har de sämsta skorna.

Återigen har jag legat under en filt och mått pyton mest hela dagen.
En liten utflykt pga fotbollsträning var precis vad energin räckte till.

Ont överallt.
Dunkande huvudvärk.
Svullen i hela kroppen.
Kramp i fingrar, fötter och läppar.
Fruktansvärt illamående.
Snurrig, lessen och med svårigheter att fokusera blicken.

Ändå fattade jag ingenting.

Förrän tungsvedan satte in.
Det är klassiskt. Och mycket obehagligt.

Jag glömmer aldrig att borsta tänderna.
Om jag nu ställer burken TrioBe bredvid tandborsten borde det ordna sig.
Såvida inte B-vitaminbristerna blivit irreversibla.
Demens och Alzheimers hör också dit...

B-vitaminbrist

Kommentarer
Postat av: Maja

Men va´ jobbigt du har. Kollade din länk och det är ju helt otroligt vilka symptom man kan få. Hoppas verkligen att det ger sig snart.

2009-04-19 @ 11:03:44
Postat av: Airam

Maja - jag "vet ju" hur tokigt det kan bli och därför är det egentligen inte alls synd om mig. Men det är det definitivt om de som går runt och mår dåligt men inget vet. B-vitaminbrist är inte särskilt sällsynt. En förfärlig åkomma överrepresenterad bland magkatarrande rökare om inte annat. Och hur många är inte det ;-)

Tids nog repar jag mig. Tyvärr tar det ett tag att buffra depåerna, men till slut blir jag hypoman igen :-)

2009-04-19 @ 14:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0