47

- Vart har du gjort av din väggalmanacka mamma?

- Det vet jag inte, jag tog ner den för att jag tror att det var nåt jag skulle upptäcka.

- Var det en födelsedag tror du?

- Jaa!! Vems kan det vara?

- Nån unge kanske?

- Har jag en unge som fyller år snart?

- Ja, två. När är dina ungar födda?

- Men herregud, olika dagar fattar du väl!

- Jovisst, men vilka datum?

- Det vet jag inte alls längre.


Försök att minnas. Årtal går fint men inte datum.


- Jag fyller år imorgon.
 
- Nää, gör du det!? Hur mycket fyller du?

- Gissa mamma. Hur gammal kan jag vara?

- 18-20 tror jag...

- Va? Skojar du nu?

- Nej, inte en dag mer än 20.

- Mamma, jag fyller 47år imorgon.

- Gode gud hjälp mig! Är du SÅ gammal? Hur har det gått till? Och hur gammal är inte jag då!?

Kommentarer
Postat av: Tina

Stort grattis på födelsedagen, även om det är något tidigt! Och självklart är du inte en dag mer än 20! Har också upptäckt samma som du gort i tidigare inlägg, att kameran visst ljuger! Den visar en helt annan person än den man ju faktist är. På nåt sätt tycker jag att spegeln ofta är på min sida, men kameran, det är en elak jävel! Ha det gott i Bulgarien!

2009-08-02 @ 19:44:09
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - Tack för Ditt tänk. Och tack för gott skratt. Precis så ÄR det. En elak jävel ;-)

2009-08-04 @ 10:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0