Igor

För många år sedan var två flickor, syskon på 11 och 4år fosterhemsplacerade i min dåvarande familj. Båda fann sig väl tillrätta men naturligtvis var deras mammalängtan ibland rätt påtaglig. Särskilt för den lilla.

Det var viktigt för mig att barnen skulle få boosterdos med allt de fram tills dess hade missat. En Jenny Nyströmjul stod för dörren och vi gjorde precis allt som står i handböckerna för den ultimata julen. De både fick allt och introducerades i alla förberedelser. Naturligtvis till tonerna av all julmusik.


Kommer på nu, alldeles försent att jag ändå missade en viktig poäng. Tomten, han heter tydligen Igor.

Det har Kalle Moreaus förklarat.

Varje tyst minut fick jag sjunga ovanstående för den lilla tösen. Morgon, middag, kväll och även nångång mitt i natten när vinterkräksjukan svepte över huset. Hon kunde inte höra sig mätt på den. Och trots att hon kunde varje stavelse i texten sjöng hon aldrig med. Det var jag som skulle berätta.

Hur hennes mamma kysste tomten.

Igor Kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0