Edgar

Toppetta på min önskeboklista just nu:

Berättelsen om Edgar



Om man försöker se fördelar med att vara sjuk, eller om jag försöker:
så kommer jag fram till att jag "får" se sådant på teve som jag konsekvent
annars missar. Tex Oprah Winfrey

Och Små i den stora världen - dockussåpan om en familj bestående av fyra
dvärgväxta och två normallånga. Jag blir imponerad av dem. De är så coola.
Och tajta. Och har så in i vassen mycket jädra anamma.

Oprah´s bokklubb slog idag - för att inte säga: övertygade idag oss alla att
köpa Storyn om Edgar Sawtelle. Hon påpekade också att man inte skulle
läsa den korta sammanfattningen, eftersom den pekar på detaljer som på
sätt o vis förstör berättelsen genom sitt avslöjande. Vi får hoppas översättningen
är en annan. Den utkommer på svenska inom kort.

Så har jag ju sett två avsnitt av Fiskedrag.
Mikael Odell beger sig till det mytomspunna Kamtjatka som ligger i östligaste Ryssland. Vilda älvar, vulkaner, varma källor, björnar och orörda fiskevatten hittar man i ett av världens största vildmarksområden. Terrängfordon, gummibåtar, helikoptrar, tält och guider i mängder borgar för en lyckad utfärd. Redan vid första kastet väntar en överraskning, en björnhona med två ungar.

Det var verkligen en avkoppling att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0