Lingonskogspoesi

- Jaså, är du hemma?

- Skulle jag inte vara det mamma?

- Jovars det skulle du nog. Men vart är du då?

- Jag är hemma, hur menar du?

- Ja, vart är jag då, om jag inte är, där du är?

- Det kan man undra, vart tror du att du är?

- Jag trodde att jag var i din lingonskog i småland, det har jag tänkt på nu. När Monika och jag plockade svamp  där på myren. Och jag gick ner mig, så att jag inte kom upp.

- Du verkar vara uppe...

- Jo, men jag ska snart gå och lägga mig. Kommer du hit sen?

- Nej, jag kommer till dig imorgon mamma. Det är kväll nu.

- Jaha! Men det är kväll imorgon också och jag har ju duschat nu.

- Ja, det var väl skönt?

- Då får vi ta det där andra imorgon.

- Vilket?

- Håret.

- Har du inte tvättat håret i duschen?

- Jo, men jag tänkte att vi kunde tvätta ditt hår.

- Mitt?

- Ja, eller hela dig om du vill ?

- Mamma, jag duschar och tvättar mitt hår hemma hos mig.

- Ja, men då ska du köra försiktigt i trafiken. Det är halt nu.


Kommentarer
Postat av: Jellon

Det svänger rejält om poesin i lingonskogen ... Stora kramen från Märit

2009-01-08 @ 22:11:29
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0