Modersförskräckelse

- Hörredu, jag lär mig en massa om människor via din kokbok.

- Jaså?

- Jo, jag har jag den här på mitt köksbord lite nonchit på snedden ovanpå tidningen. Och när hemtjänsten kommer på morron så pekar jag och säger "titta där, det är min dotter Maria som har skrivit en bok med en väninna". Om det då är en karl så tar han ett steg framåt och frågar glatt om boken och säger att den ser trevlig ut.

- Så roligt för dig att höra!

- Ja, men vet du vad som händer om det är en kvinna?

- Nej...

- Då säger hon: "jaha" och tittar ut genom fönstret.

- Bryr dig inte om det mamma. Det är urtypen för svensk avundsjuka.

- Javisst, men jag tycker det är förskräckligt. Framförallt för att människor är så onda mot sig själva.

Kommentarer
Postat av: Jellon

Hon har så rätt din moder!!!!

2009-01-29 @ 23:51:49
URL: http://jellon-jellon.blogspot.com
Postat av: Tina

Inte är hon så tossig alla gånger, din mor! Och det är ju så sant, visst är det avundsjukan som får dom (oss) att säga "jaha" och visst är det så att vi då är väldigt onda mot oss själva! Att inte unna sig själv att vara imponerad och inte unna nån annan att ha gjort nåt bra!

2009-02-01 @ 19:41:28
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch för den jantiga svenska avundsjukan.

2009-02-02 @ 08:14:01
Postat av: Airam

Flickor - Just det, innanför det där tossiga finns en tjej med huvet på skaft. Det värmer så gott när jag får uppleva det. Och hon...

2009-02-02 @ 23:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0