Sirap

Veckohandlingen till den tossiga morsan fick tidigareläggas och ske idag eftersom jag ska resa bort och inte vara tillgänglig på en vecka. Som vanligt var hennes muntliga inköpslista begränsad. Trots en timmas betänketid.

- Köp kaffe, bregott och mandariner.
- Inget mer, ska det räcka en hel vecka menar du?
- JA, köp två liter mjölk då!

Väl där gjorde hon inte minsta insats att plocka upp sina varor utan satte istället på 1 (EN) kopp kaffe och började bre sig en smörgås.




- Köpte du strösocker?
- Nej, det sa du aldrig.
- Men va fan, här har ju inte funnits en sockerfilla sen långt före jul !
- Åja, det fanns sist, men äter man socker med sked går det kanske åt fort...
- Läste du inte på listan!?
- Vilken lista?
- Den som du var här och hämtade.
- Jag kom ju nu. Du läste aldrig upp nåt strösocker i telefonen, men jag kan ordna så att du får det levererat imorgon.
- IMORGON? Ska jag behöva vänta till imorgon - Du har då ingen mänsklighet i kroppen!

Fotnot: Ibland får somliga hälla sirap i sitt kaffe. Och det funkar bra, det vet jag sen förut...


Kommentarer
Postat av: Anna

Jaa....hur kan man överleva?

Undrar just hur jag själv skall överleva utan airam-blogg en HEL vecka?? Kommer ju bli abstinent på kuppen!! Fast jag har hört att det finns elnät och laptops i fjällen-landet oxå... ;)

2009-01-01 @ 18:01:10
Postat av: L80

Du verkar ha ett sirapstålamod.

2009-01-02 @ 13:58:24
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: L80

Du verkar ha ett sirapstålamod.

2009-01-02 @ 13:59:02
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Maja

Fjällen, det låter underbart! Hoppas att du får en härlig resa, men lova att du kommer hem utan gips ;o)

2009-01-02 @ 20:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0