Tidplanering

En simpel bonnförkylning är inte orsak att ställa in det efterlängtade planeringsmötet som ska låta den tossiga morsan få livskvalitet i.o.m ett bättre och mer anpassat bo. Så hon förbereds per telefon:

- Vad sa du, är det klockan ett ni kommer?

- Nej mamma, kvart över ett.

- Ja det kommer jag ihåg. Sa du imorgon?

- Nej idag. Kan du inte skriva upp det...

- Jo, vänta då så ska jag hämta en penna.
... Sådär, sa vi ett?

- Nej, idag kvart över ett.

- Nä, nu börjar jag bli riktigt snurrig i huvet. Vi tar det från början. Kommer ni klockan ett imorgon?

- Klockan 13:15 idag kommer vi till dig. Har du skrivit upp det nu?

- Nej, pennan fungerar inte.

- Hämta en annan penna då.

- Nu fungerar den!

- Skriv då 13:15 på pappret.

- Jag har inget papper!

- Mamma, jag kommer till dig om en stund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0