Underhållning

Tassade på tå hos tossiga morsan idag. Hon påpekade själv hur tossig hon är.
Och att det bekymrar henne.

Så jag passade på.
Att berätta om ett inbokat möte.
Mellan henne, mig och biståndhandläggaren inom kort.

- Hon kommer hit till oss mamma.

- Vad ska det vara bra för?

- Jo, det var ju så att hon lovat kika efter en annan lägenhet till Dig.
En servicelägenhet där det finns personal dygnet runt. Där Du har
ditt eget krypin med telefon, brevinkast och pentry, men ändå bor
med full service och dessutom sjukvård om Du behöver.

- Ja, nu minns jag. Det har du pratat om förut.

- Mm, vad tror du om det?

- Det blir kanske roligt.

- För vem?

- För de andra. När jag piggnar till och börjar underhålla dem.

Kommentarer
Postat av: Maja

Och underhålla det kommer hon att göra :o) Hoppas att det kan ordna sig snart.

2009-01-11 @ 11:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0