Semesterjobb

Nu är vi redan inne på min tredje semestervecka. Vad fort tiden går! Två veckor är avklarade i tjänst på annat håll. Två veckor som ju varje år är lika späckade. Ändå tror man på nåt konstigt vis, när frågan ställs om vintern, att det nog blir lite av lungna gatan att vara semestervikarie. Men, det är ju precis tvärtom. Man är ny. Grejernas plats är inte självklar. Man minns inte rutiner exakt. Och det tar tid att fråga.

Den här veckan gör jag nåt helt annat.
Och jag är ny, på ett vis. I alla fall i lokalerna.
Och det är nytt för mig att stå upp precis hela dagen.



Inte för att jag vill gnälla men, jag har ont i fötterna, doftar matos och är trött som tusan.
Ändå känns det vansinnigt skoj.
Att jobba på semestern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0