Bonnauktion

Måndag kväll 09-06-29. Klockan är snart midnatt och termometern visar så som den brukar i området kring medelhavet såhär dags. Plus 24. En helt otroligt skön kväll. I svedala. Alldeles som gjord för kvällsauktion ute på en stallbacke långt iväg på bystan. Hyggligt mygg & knottfri. Kaffestuga, varmkorv och folk från alla sekler och i alla modeller.

 Lånad bild

Vilken tur att auktionisten var synkroniserad med vädret och vice versa. Särskilt mycket tur för mig som äntligen fick bli med kristallkrona i barockstil. Till härligt bonnauktionspris dessutom - dvs halva priset.

 En mycket fin lampkrona. Från en mycket fin kväll.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis till fyndet! Barockkronor är ju så vackra, en prydnad i hemmet. Lät som en auktion helt i min stil;-)

2009-06-30 @ 11:30:05
Postat av: Maja

Auktioner är bara så kul, något jag besöker alldeles för sällan. Är så glad att du äntligen hittade en och att den är så vacker :o)

2009-06-30 @ 16:58:29
Postat av: Tina

Oj, så fin den var! Grattis till kapet!

2009-06-30 @ 19:54:09
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Sanna - Tack! Det blir en snart igen. Jag kan hojta till ;-)



Maja - Då är vi lika glada du o jag ;-) Mycket skräp var det ju förstås, men när de flesta lådorna gick för bara en tia, så är det knappt skräp längre ;-)



Tina - Tackar, jag är stolt som en tupp! Och katterna har fullt upp. Med att jaga de solkatter som den skapar på väggarna :-)

2009-06-30 @ 19:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0