Validerad

Det var efter ett tag inte helt enkelt att planera utformningen av hemtjänst för tossiga morsan på mötet igår. Det kändes till slut helt integritetsförlorande för henne att ta ställning till allt. Men med hjälp av min senaste skolföreläsning i tisdags kom vi ändå iland.

Sveriges första kvinnliga (och tillika sjuksköterska) proffessor i omvårdnadsvetenskap: Astrid Norberg pratade då bland annat om Validerad Demensvård. Så med nyvunna kunskaper där jag "bara" bekräftade morsans känsla, kom vi vidare. Och hon, arma människa kände sig äntligen förstådd.

Och - gick med på matlåda.


Idag är hon förväntansfull, glad och hungrig.
Och frågar om hon "ska duscha" innan mattjänsten kommer.

Jag tror på ett liv för gamla tossiga morsor!

Kommentarer
Postat av: Sten

Hej,



Sten heter jag, och genom mitt intresse för äldromsorgsfrågor har jag kommit i kontakt med din blogg. Kul att ta del av olika synpunkter.



Själv behandlar jag äldreomsorgsfrågor och funktionsnedsättningsfrågor i min blogg - http://omsorgsbloggen.blogspot.com/



Titta gärna in och se vad jag tycker i olika frågor. Kanske mina enkla tankar kan vara vara till inspiration i något sammanhang.



Känner du någon eller några som skulle kunna vara intresserade av innehållet, får du gärna sprida min adress.



Du får också gärna lägga mig som länk i din blogg.



Med vänlig hälsning/ Sten

2009-06-07 @ 11:33:46
URL: http://chefsbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0