Stor

Allt oftare pratar tossiga morsan till mig som om jag är vår äldsta syster, som sedan ganska många år inte finns längre. Så också ikväll.

- Har du pratat nåt med Airam, jag undrar hur det har gått med det där nya boet för min räkning.

- De hör av sig till Dig när det finns nåt ledigt mamma.

- Bra, jag vill gärna att hon framför att jag vill bo på nåt trevligt ställe.

- Så blir det, vet du. De flesta ställen som finns är säkert lika trevliga.

- Ja, fast när jag blir stor vill jag bo på bygden.

- På bygden?

- Ja, när jag blir stor ska jag bo på en gård eller så.

- Okej. Du är ju snart 80 år mamma. Är man inte stor redan då?

- Nä, 80år är ju bara årtal. Stor har jag inte blivit än!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Härligt - You´re as young as you feel :o)

2009-03-30 @ 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0