Saffransmorsa

Berättade för tossiga morsan att saffran kommer att bli rasande dyrt i år. Skörden i Iran lär inte vara värd namnet och priserna, huggsexan blir därefter. Hon fick veta att jag t.o.m hört talas om bristvara. Tossiga morsan håller ju inte reda på så värst mycket dessa dagar. Hon hittar inte sina egna saker. Hon hittar inte i sitt hem. Ibland vet hon inte ens vart hon är.



Denna förvirring gäller dock inte så ädla saker som saffran. Plötsligt reste hon sig upp. Gick mot skafferiet. Tog fram en liten låda och fiskade upp två kuvert saffran och sa:

- Det här har jag vetat länge att jag hade, nu blir vi tack o lov inte utan saffransbröd i år heller!

Kommentarer
Postat av: MonicaS

HEj! Vill bara titta in och tala om att det är så härligt att följa med din blogg. Och jag har en tossig farsa - inte så tossig som din morsa ännu.. men vi kommer väl dit. Tycker synd om min alltför pigga mamma som måste orka stå ut med det på heltid ;-)

Styrkekramar och tack för att du skriver

2009-11-18 @ 18:42:46
Postat av: Airam

MonicaS - Tack själv! Det är märkvärdigt härligt med kommentarer. Plötsligt blir man sugen att skriva mera ;-) kram

2009-11-20 @ 16:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0