Mössdags

Idag blev det säsongens första dag med mössa.
Det går ju inte att säga "årets första" eftersom det för min skalles del handlar om halvårsvis med eller utan.
Jag gillar mössor, så det är ingen fara, men nog känns det en aning överskurs att bo på en breddgrad
där ens huvud och temperaturcentrum kräver mössa halva tiden på året. Det gör det faktiskt. Annars
skulle jag frysa ihjäl. Eller nånting ditåt.

Åttonde oktober 2009 mössa på.

Ja, ingen björnfi**a  ännu. Den får vänta tills snöovädret kommer i sidled snett bakifrån.




Jag började med Basker. Den är mjuk, varm och väldigt fin.



Vilken tur att en frysskit som jag, gillar huvudbonader.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0