Smile

En ny samlingsplatta med Bo Kaspers fanns tillgänglig på Spotify ikväll. "Undantag". En slags The Best of. Den har fått rulla medan jag suttit här och transkriberat. Låttexter har som aldrig haft någon större betydelse för mig, det är vid det här laget uttjatat. Men att jag skulle bli deppig av den instrumentala musiken, som i det här fallet ibland (det kanske bara är millisekunder?) lockat mig, trodde jag aldrig. Krånglig förklaring...

Bo Kaspers - jag äger inget med dem. En å annan låt av deras musikutbud har ändå etsat sig såpass att jag kan sjunga med och därför lyssnade jag av ren nyfikenhet när plattan ändå s.a.s helt gratis fanns framför mig.

Usch!
Rakt ner i avgrundsdjupt depphål kom jag.

Det tog precis hela samlingsplattan med Nat King Cole, Holiday & Hits, 50 låtar - inklusive julmusiken att få mig på fötter igen. Men, så är han ju en genuint len sammetsfavvo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0