Övervintrare

Har inte bara trott själv, har även tröstat andra människor och förklarat den hårda gångna vintern med att det troligen är naturens egna regleringssystem för att utrota sådant vi inte behöver de andra årstiderna. Har tänkt att all kyla och snö skulle ta kål på precis alla äckliga fästingar. Och gärna även lite mygganlag.



Som jag bedrog mig! Och andra. Aftonbladet förtäljer den bistra sanningen idag, om förstärkt motståndskraft och en redan pågående fästingsäsong. Man kan ju bli tokig av mindre. Jag skulle föreslå att regeringen tar sig an en remiss om fästingförbud. Det är ingen som behöver fästingar, ingen äter dem eller på annat vis mår bättre av att de finns. De har ingen hjärna, inga ögon, noll hörsel och suktar inte ens efter sexualpartners. En slags Guds första prototyp skulle jag tro. Vad ska vi ha kvar dem för?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kunde inte sagt det bättre själv. Vad sägs om fri jakt på alla värddjur? Jag hatar fästingar!

2010-04-13 @ 16:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0