Listetta

Tänkte redan imorse när jag lämnade Ftv att jag "måste" visa tandläkaren min uppskattning. Hon är makalöst empatisk, glad, positiv, rolig och lättsam förutom proffsig, lätt på handen, uppmärksam, fobikunnig, snabb och konkret. Jag funkar inte om man tvekar det allra minsta. Det är då jag tar över. Eller ångesten får fart. Inte en enda gång har jag varit rädd med "min Maria". Och det var ju så vi träffades. På en jourtid där hon var placerad en julhelg och jag kom med allt mitt trasiga - SÅ trasigt är det inte, men det är samma tre tänder jag kämpat med i flera år. Det visade sig att hon var specialutbildad just på knepiga ärenden och egentligen hade uppdrag som klinikchef på ett helt annat ställe. Dit fick jag komma och snart finns det inte ett spår av trassligheterna i min tandstatus. Förhörde mig i receptionen imorse, om hennes närvaro i nästa vecka. Tänkte på nåt julgott eller julvackert som jag vill förära henne med.



Nu har jag tänkt hela dagen. Och bestämt mig för annat. Det är ju så att hon verkligen gjort allt så grundligt som det bara gick. Och på så vis "faktiskt" ordnat  (via specialkliniken och förtroendetandläkaren på FK) och fått mig beviljat ett högkostnadsskydd under ett helt år. Jag har, när jag passerade en viss gräns (10'000?)  fått allt jobb de gjort, för halva kostnaden. När jag nu försöker mig på ett överslag visar det sig att jag nog totalt har sparat drygt tio lakan. Förutom tandhälsa.

Så blev jag så jäkla imponerad av hennes ödmjukhet idag. Hela den gångna veckan har jag haft en förkylning och framförallt en hosta som nästan tagit kål på både mig och hela mitt kvarter. Hon hörde min heshet och hosta när jag anlände och ville att "vi skulle tänka efter" vad som var bäst i ett sådant läge. Jag var ju förvarnad om snytförbud och frågade naturligtvis lite omkring det. Då bad hon om en sekund för att rådgöra med sin kollega. Sånt vill jag lova, kostar på för (alldeles för) många auktoriteter, men inte för henne inte.

Det räcker inte med nåt julgott eller julvackert. Återbesök för stygntagning är i nyårsveckan. Antar att det då passar med bubbel och kanske lite att bita i. Löjrom är så gott. Det är hon banne mig värd, hon är ju etta på min lista!



 


Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-17 @ 18:20:28
URL: http://www.grinders.se/
Postat av: Tina Eriksson

Oavsett vad du kommer fram till att du vill förära henne; håller med dig, den sortens proffsiga, empatiska människor är så roligt att få visa sin uppskattning! Samt att det är så viktigt att de får veta att de gör så väldigt rätt!

2010-12-18 @ 23:38:07
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0