Mörker



Undrar vad det ska bli för slags dag idag. Det är så mörkt. Har i full belysning varit uppe i en timma och ingenstans syns en ljusning. Grå grå grå. Fast det handlar nog bara om karma. Hörde på radion att människor i ett av stans bostadsområden ringt ner bovärden för att de inte hade kunnat sova inatt. Snöröjarna väsnades. Okej. Det kanske vore bättre om snöröjningen sköttes under dagtid, så kunde ju trafiken stocka sig hejvilt. Och folk fick vardagsmotion i kubik för att både få fram sina bilar och sig själva. Då skulle de nog sova gott om natten. Kvällstidningarna skriver ju KAOS med den breda penseln på varje löp. Jag undrar "när" blir det egentligen snökaos?

Tossiga morsan har tagit till sig kaoset. Vi ska åka på bostadsinventering nu på förmiddan, men hon kan inte koncentrera sig på överenskommelsen att göra sina morgontoalett och klä sig. För hon undrar hur jag ska ta mig fram med bilen i detta snökaos. Jag själv undrar mer om det ska ljusna idag. Karma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0