Ekomat

Sitter på tåget. Åkte nyss förbi nånting som tog för lång tid att klura ut meningen med, för att jag skulle kunna njuta medan jag stirrade. Det var någon typ av utplacerade hyddor. Många och inte i nån direkt ordning. Så fanns det halm. Både i balar och utstrött. Det hela låg rätt långt ifrån tåget, men syntes bra mot all den vita rena snön.

Det var frigående grisar och deras bostäder! 


Så himla underbart. Det gjorde mig verkligen glad att se.

Imorgon återöppnar en gårdsbutik i min närhet. De erbjuder närproducerat charketuri från gräsbetande kreatur. Sortimentet innebär såväl fläsk som lamm och nöt. Och säljer både över disk och i lådor med förutbestämt innehåll och vikt. Man kan tillomed få lådan hemkörd. Jag ska genast återuppta min plats som deras kund. Mår psykiskt bra av själva tanken och säkert ännu bättre fysiskt av det okonstlade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0