Skoval



För min del kändes det direkt att Anna Bergendahl skulle sopa banan ren igår kväll. Tycker att det vilar nåt mycket häftigt över henne. Ung människa med gammal själ? Och med en röst från fjärran på nåt vis. Hon tilltalar mig. Och tydligen många fler.

Unga människor gör ibland så konstiga val. Och unga människor (hon är bara 18 år) känner sig såklart säkra med val ur sin egen subkultur. Att blanda romantisk rosa klänning och svarta kalasbyxor med knallröda Converse är ett sånt typiskt konstigt val i min värld. För mig finns det inget spännande eller utmanande i valet. Jag blir bara förbryllad och tänker: har hon ingen mamma.

Man ska inte bråka alltför mycket med ungarnas utvecklingsfrågor. De ska ju inte bli kopior av oss gamlingar, men säkert tjänar de lite på att man berättar hur andra "kan" se på viss typ av utstyrsel. Om jag vore hennes tipsare skulle jag inför den stora tävlingen stärka hennes egna val, men samtidigt föreslå en mera high-heelsvariation:


Kommentarer
Postat av: Tina

Håller helt med dig om Anna B! Men Airam, så gammal är du inte! Kalasbyxor??? Tights, heter det ju!!! Vet du väl! Och de röda skorna; ja, gissar på uppkäftigt som avsikt. Men håller med dig, ditt förslag är absolut snyggare! Men kanske inte lika uppkäftigt... ;-)

Kram från den här tanten!

2010-02-28 @ 19:59:17
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/
Postat av: Airam

Tina - så sant. Fast jag har själv en ganska kärleksfull relation till just "kalasbyxor". Allt i byxväg som man kan stänga in sig i är toppen, så för mig är just den detaljen fin. Det är inte riktigt lika skojigt med tights. Vare sig att bära eller säga ;-) Vad gäller hennes pjuck så vet jag 14-åriga tjejer som tyckte att hon var superläcker i sitt klädval. Så är det ju. Vi tycker olika. Nej, jag är inte gammal - bara semibedagad :-)

2010-03-02 @ 13:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0