Touch

Har nyss köpt en mobiltelefon till mitt bolag. En modern apparat, men utan alla de där finesser jag i alla fall inte begriper mig på. En vit, slimmad och med mjuk design. Den har touchskärm, lagom kamera och radio. Och såklart massor med andra utbud som jag inte bryr mig om. Den kändes lagom för en dam i min ålder. Och jag förstår mig på att hantera den. Det tog några dagar sen kunde jag både svara, ringa och skicka sms.




Men helvete så svårt det är att skriva på en touchskärm. Känsligheten måste vara gjord för barnfingrar. Har man stavat fel mitt i messet är det bara att gilla läget. Eller att ringa istället för att skriva.

Storgrabben tipsade om en fet fjärrkontroll som skulle kunna passa mormor när vi köpte henne en ny tv. En fjärrkontroll med 2cm-knappar och som nästan fyllde ut hela knäet.



Antar att mobiltelefonerna inom kort kommer att presenteras i samma storlek. För oss med fumliga fingertoppar och minus i synskräpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0