Strafftänk

Förra söndan pluggade jag in amerikanska revolutionen tillsammans med storebror. Uppgiften var ganska skojig. Han skulle i brevform berätta om vad historien innebar, varför den skedde och vad den sen ledde till. Betygskriterierna var tydliga och i min värld ganska lätta. För att  kamma hem ett MVG skulle arbetet innehålla personlig reflektion kopplad till dagsläget. Han fick tips om tex olikheterna i straffsatser i de olika delstaterna trots att landet i stort har samma ledning.

Grispolischefen är förvisso inte dömd ännu, men när han blir det, har han definitivt lite tur att han är svensk och inte är mantalsskriven i dödsstraffande usa. Här kommer han få behålla både liv och livskvalitet. Kanske tillomed internet... och fortsatta utsvävningar till förmån för sin läggning, det har vi ju sett prov på förr. Jag har inga som helst bekymmer med människors sexuella kinkypreferenser, men när barn och djur är involverade ser jag rött.

Det skulle förresten förvåna mig mycket om den där förfärliga psykopaten är den enda inom polisväsendet eller däromkring som kommer att synas på löpen. Det "kan" vara en härva av sällan skådat slag.

Det finns sagolikt duktiga poliser naturligtvis, men det räcker liksom att en enda är så fruktansvärt avvikande för att människor ska tappa förtroendet. Man kan inte låta bli att fundera på hur det har kunnat "få" pågå. Jag får en läskig känsla av att det har funnits människor som har haft kännedom...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0