Bloggfrågor

1. Hur länge har du bloggat? Sedan juni 2005
2. Har du träffat några bloggare irl? Ja, flera utomordentligt trivsamma bloggare.
3. Av de bloggar du läser hur många procent är dagboksbloggar och hur många procent är ämnesbloggar? 50/50 skulle jag tro.
4. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Alla favoritmärkta.
5. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Minns inte namnet. Hon stängde sin blogg efter ett år. Det var ett slags offentligt uppgörande med psykopaten som hon till slut befriade sig ifrån. Oerhört välskriven blogg.
6. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Ingen aning, det är ointressant vad andra tycker om en sån sak.
7. Tycker folk som känner dig, att du är dig själv i din blogg? Ja, det tror jag. Fast det har hänt att man uttryckt nån slags förvåning.
8. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? I den här bloggen skriver jag egentligen bara för min egen skull och blir oftast väldigt överraskad… och ibland generad för bekräftelser. Annars har jag ju snudd på sjukt bekräftelsebehov…
9. Har du någonsin blivit sårad av någonting som har skrivits till/om dig i en kommentar? Njae, förbannad kanske.
10. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Att jag ju inte riktigt ”kan” lämna ut mig så som mitt dagboksbehov egentligen önskar.
11. Nämn några saker du aldrig bloggar om, och varför? Intimiteter och just därför.
12. Har du själv skrivit saker du ångrar i din eller någon annans blogg? Nej, att ångra är så destruktivt. När jag själv kommenterar är det för att jag har berörts positivt. Förstår inte alls de som sysslar med att dissa någon annans ord och handling anonymt.
13. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Antagligen. Åren går ju. Den här går in på sitt femte nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0