Jourtid

Mellan 08:00-nånting och 09:15 sov jag en stund. Det var alles.
En fruktansvärd tandvärk satte fart igår kväll. Ingen överraskning. Kindtanden har fått sitt berättigande ifrågasatt x flera av min tandläkare. Jag tycker det är osunt att ta bort det som fungerar. Och hon anser att den är för svag för rotfyllning. Vad nu det betyder...



Pillermixen som jag har blandat under natten och morgonen har inte ens haft minsta tillstymmelse av lindring. Tandvärken dunkar i takt med min puls. Och jag börjar anta utseendet av gnagare med kindpåse på ena sidan. Senaste mixen fick mig i alla fall såpass lugn att jag kunde sitta still och ringa jouren.

En sköterska, som efter en stund nödgades informera att hennes ordinarie arbetsplats var på kliniken för tandlossning - informerade om att hon såg att jag var en "sån" patient. Men va´fan! Det har jag aldrig hört talas om. Rena chocken ju.

Hon märkte hur rädd jag blev. Och erbjöd en tid kl 13:30 utan tvång att dra ut kindtanden. Kanske, kanske kunde de "bara" göra nån liten rensning och provisorium. Eller rent av rotfylla...

Till en extrakostnad av 520kr.
Skitsamma, såhär kan jag inte ha det.

Precis som jag inte tänker ha tandlossning.


Kommentarer
Postat av: Maja

Usch vilken pärs du har gått igenom :o( Hoppas att dom har gjort något nu så att du mår lite bättre.

2010-01-03 @ 01:11:45
Postat av: Airam

Maja - det är så tröttsamt. Samma tre tänder hela tiden. Som lagas och kapitulerar. Alternativet är att bli tandlös. Jag mår lite bättre idag. Inte fullt så ont, inte fullt SÅ svullen :-)

2010-01-03 @ 12:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0