Tåg

Tänkte unna mig att åka X2000 för en gångs skull. Det startar tio minuter senare än mjölktåget och jag måste först åka 4mil söderöver för att sen ta mig på tvärsen till huvudstan, men det kändes det värt på nåt vis. Inte minst för att det i sin hastighet drar förbi det "gamla" tåget och därför anländer Sthlm snabbare. Trådlöst internet finns hela vägen också. Och sittplats ingår.

Sen stupar alltsammans.

Biljett för X2000 (är inte det SJ´s mest moderna tåg?) går inte att få på sitt mobilnummer. Den ska istället hämtas ut personligen och gör man det inte på tågstationen så kostar det 20kr extra. Sen kommer nästa: internet kostar 39kr/30 min eller 100kr för hela resan. Har man eget internet och täckning (det har man mest hela vägen) så kostar det noll på gammeltåget.

Totalt sett anländer jag nu Sthlm 11min senare än X2000. Och det till halva priset. Med internet och biljetten digitalt skickad till min mobil.

Nåt är knas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0