Grumme

Har hittat en fantastisk stämningshöjare. Grumme Blek & Fläck-medel. Plötsligt leker tvättstugelivet. Det vita blir absolut kritvitt. Både i mina garderober och linneskåp finns massor av vitt. Jag använder bara vit frotté. Mattorna är vita och underkläderna likaså. Hur än man vänder på det - eller hur än noga man är med sin tvätt, vill vitt gärna bli lite solkigt till slut. Typ flera nyanser av gråvit. Så inköptes detta pulver när jag snålade ur efter tips om Vanish. Tänkte att SÅ smutsig är inte min tvätt att jag lägger en hundring på fläckborttagning. Köplustan, eller suget att prova nåt nytt, gjorde att jag ändå kikade igenom sortimentet och tyckte att Grumme var prisvärt. Nästa gång ska jag bunkra. Jag kommer aldrig att överleva om detta pulver inte finns.

Grumme Blek & Fläckmedel använder du till plagg som behöver blekning, till exempel ljusa plagg eller kläder som är kraftigt nedsmutsade. Flytande tvättmedel och kulörtvättmedel innehåller inte blekmedel och är därför extra skonsamma mot färger och textilier. Problemet är att blekmedel ibland behövs för att göra tvätten riktigt ren. Då kan du tillsätta 2-3 matskedar Grumme Blek & Fläckmedel i doseringsfacket. Blekmedel sliter en del på textilierna, tillsätt det därför bara när det behövs och vid hårt smutsad tvätt. Eftersom det är oparfymerat rekommenderas Blek & Fläckmedel av Astma- och Allergiförbundet. Räcker för upp till 17 tvättar. Grumme

Halleluja!


Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för tipset, det ska snarast inhandlas! Körde i eftermiddags en maskin med vita, hårt smutsade, t-tröjor och strumpor - i flytande tvättmedel. Det var inte stor skillnad på före och efter, kan jag säga!

2010-08-01 @ 19:59:12
URL: http://tinaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0