VD/TM

Tog en liten paus i storstädandet. Hade fått mail från det kommunala bostadsbolaget med tips om en lägenhet som gick mig ur händerna sist. Nu var den ledig igen, eller trots allt. Var jag fortfarande intresserad skulle jag kasta mig på returknappen och låta dem veta det.

Så, jag kastade mig ut i gatuvyerna som både hitta. se och eniro.se erbjuder idag. Det ena gav det andra, så som det ofta gör på nätet. Jag följde prickarna och tittade dels på det lediga objektet - ett hus och kvarter som tilltalar. Och jag tittade på min egen adress.

Fick se att det finns ett företag här. Är så stollig att jag inte begrep att det var mitt eget.
Och som det är med offentligheten så kan man snudd på, få veta allt om det och mig. Konstigt förresten att alla de här "telefonkatalogerna" ringer hela tiden för att erbjuda plats i sina register. Jag finns ju där ändå. Som Top Management. Jädra i min lilla låda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0