FAB

Med utgångspunkt från att jag plötsligt "fick" en peng över, som ju var tänkt att bara brännas upp, men inte användes, så styrdes kosan mot Thomas Sabo-smycken idag. Jag har tidigare tappat ett silverarmband och kommer liksom aldrig över det. Imorrn kan jag vara död. Då ska jag åtminstone vara det med grannlåten på *shopoholicen försvarstalar*.

Det finns en uppsjö av berlocker till dessa hals och armband. För mig är less is more. En rund ring hänger redan på kedjan och jag ville ha totalt tre stycken. Det fick inte vara för avancerat, absolut inte med färg, inga husdjur, fjompsymboler eller annat larv. Det stannade småningom vid franska liljan och en slätt hjärta. Och det blev fint och kändes som jag. Medan jag stod vid kassan och betalade ropade mitt sällskap så smickrande från en annan monter:

- Har du sett den här då? Det är ju du - 40 AND FAB!

 thecharmsshop.se

Det var expediten som sen gjorde min dag. När hon (faktiskt) från hjärtat och utan minsta avsikt att lura mig spontant inflikade:

- Jag tänkte föreslå den, men kände mig förargligt ifall du inte har kommit dit än... ?

Yihaa! Nu ska jag ut o åka motorcykel. Som den yngling jag uppfattas som, och känner mig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0