Déjà vu II

Öppnade nyss gårdagens post.
Det känns bekant, som om jag har upplevt det förr...





Aldrig har jag väl jobbat så mycket som under 2009. Ändå deklarerar jag för ganska mycket mindre slantar. För det mesta min kraft har gått åt, har jag inte avlönats för. Likt förbaskat åker jag på restskatt. Så är mitt liv. Det blir till att yrka på avdrag för utlagda och redan skattade pengar igen. Jada jada...

Fast i år har jag ju en egen sifferkille. Som kan språket. Och som kan förklara så att även en sån som jag förstår.
Det är inga fel i att skatta, det jag själv kan dra nytta av tack vare vårt skattesystem är ovärdeligt. Men att människor som ställer upp för att andra människor skall få det drägligt, ska sota för kostnadsersättningen de "lyfter" är horribelt. Dags att överklaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0