Ledighetssjuk

Har påsklov den här veckan. Fast i ren rutin och av ohejdad vana används ledig tid till att arbeta. Åtminstone delvis. Nu är tre dagsverken avklarade och imorgon är jag, i alla fall vad man kan tycka: ledig. Klockan ringer förvisso lika tidigt som vanligt och jag ska ge mig iväg i ottan, men när det som skall avhandlas är färdigt imorgon, hade jag tänkt att släppa loss ordentligt. Jag ska till huvudstan och det finns.... det fanns? gott om både lust, möjlighet, råd och tid att gå lös på vadjagvill. Dessvärre har det hänt nånting med min hals under kvällen. Det gör liksom bara ondare o ondare. Jag känner mig som ett ras. Helt färdig. Ont, trött, angripen och under förruttnelse. Så typiskt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0