Lågpris

Fick syn på att SJ (vår gamle vän) kränger lågprisbiljetter för 95 eller 175kr beroende på vilket tåg man väljer. Det är ju rasande billigt, särskilt om man ska åka långt. Jag ska åka, om än inte toklångt, så i alla fall tåg: nästa helg. Gratis och billigt är gott. Och girig som man är, försökte jag mig på en bokning.


Det är ju som det är med det där företaget. Att man aldrig lär sig!
Dels gäller biljetterna bara en begränsad tid när sommarsverige åker allt annat än tåg (såklart). Och dels går det banne mig inte att hitta avgångarna. I alla fall inte om man som jag har annat för mig än att bara sitta och lusläsa tågavgångar. Tid är också pengar.

Förresten har jag en bekant som har åkt cirka 70st avgångar Örebro - Stockholm ToR det senaste året. Inte en enda gång har tågen åkt eller kommit i tid. Inte en enda gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0