Telefonlista

För länge sen gjorde jag iordning en plastad mapp med "viktiga" telefonnummer åt tossiga morsan. Den innehöll förutom kontaktinfo till oss närstående även nummer till polisen, kommun, färdtjänst, taxi och sjukhus. Efter hennes repa till akuten häromdagen kladdade jag över dessa nummer med bläck till dess jag kunde ta fram dokumentet och uppdatera på nytt fint papper härhemma. Hon ringde nyss:

- Ja hej, kan du komma hit och skjutsa mig till vårdcentralen?

- Nu?

- Ja nu, jag är så yr.

- Är du yr att du måste åka till vårdecentralen en söndag?

- Vad är det med det då, om jag hade haft telefonnummer så hade jag kunnat åka vart jag vill!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0