Vaken

Vaknade kl 03.30 av pulserande tandvärk. Så hopplös att jag knappt kan lokalisera den. Jo, den är på vänster sida och kulminerar i min alldeles nya krona i nederkäken. Fast jag vet att det bara är lurendrejeri. En nervig nerv kan man säga. Uppretad till tusen. Trigeminus överspänd till bristningsgränsen. För egentligen är det näst bakersta i överkäken som är själva spöket. Och som skall åtgärdas meddels värsta operationen den 17/12. Om jag orkar vänta. Två veckor med tandvärk och multum av smärstillande tar kål även på såna som mig.



Konstigt nog ger mixen av Paracetamol + Ibumetin ganska hygglig effekt. Jag får god lindring. Särskilt som jag nu inköpte brusvarianten. Det kickar igång kvickt och bra. MEN! Det kickar även igång medvetenadet. Man - jag blir klarvaken. Så, jag sticker till jobbet nu. Maillådorna är rensade, sängen bäddad, kroppen duschad och kaffet urdrucket. Är det inte det ena, så är det det andra...


Kommentarer
Postat av: Maja

Känner med dig! Tandont är bland det värsta som finns. Och det sprider vidare en olustig känsla i hela kroppen. Hoppas att nerven lugnar ned sig snart. Kramar

2010-11-24 @ 19:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0