iVantar

Frissan frågade idag om det är någon funktion jag saknar med min iPhone? "Tjae, man kan ju tyvärr inte poppa popcorn med den, annars är jag nöjd", svarade jag. Det var inte riktigt sant. Det finns två funktioner som jag redan efter en vecka ser som oöverstigliga berg. De här senaste två iskalla dagarna har jag nästan gett upp. iPhone är å ena sidan en alldeles fantastiskt skojig ägodel. När den däremot inte lever upp till förväntningarna blir åtminstone jag galen av missnöjsamhet. Jag cyklar ju till och från jobb. Och fryser som en gammal torr gnällig kärring RÄTT IN i hörselgångarna oavsett årstid. Det är såklart etter värre nu höst och inom kort under vintern, men jag vill som regel alltid stoppa in hörsnäckorna när jag trampar iväg. För att slippa "örsprånget".

iPhone har ingen analog radio. Man har väl inte fått plats med en gammeldags antenn bland alla intrikata inredningsdetaljer, kan tänkas. Så, om man vill lyssna på radio så är det websändningar som gäller. Att just jag skulle sätta fart på en platta i iPod:en eller kanske köra random, finns inte. Jag är ju egentligen inte just då, tidig stressig morgon ute efter att njuta musik. Jag vill bara inte få ont i öronen. Småbabblig och ointressant radiosändning passar då bäst. Sån som inte kräver och kväver mig och mitt engagemang.

Som sagt, i slutet av den här veckan har det inte varit nådigt. Iskalla mornar. Och websändningarna bryts 3-4 gånger under min färd till jobbet. Den tappar väl kontakt med bredbanden efter vägen. Och behöver startas om. Då uppstår nästa problem. iPhone går inte att manövrera med vantar eller handskar på. iPhone är kräsen och kräver kropps och hudkontakt med mänskligheten. Basta. Vantbeklädda cyklister blir därmed  en trafikfara. Och transporten slutar istället med iskalla händer.




Inte nog med att jag är supernöjd med min frissa´s frissakompetens. Hon har svar på allt annat oxå. Idag har hon fått upp mina ögon för att jag behöver mig ett par iPhoneVantar. Fräckt. Fingertoppar som viks undan efter behov. Dvs när webradion tvekar. Och man behöver behålla temperaturen. Åh, vad snitsigt. Måste ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0