Manschauvinist

Det ska börjas i tid. Här är det boyshelg. Och lillebror kom hem och satte mig på plats på eftermiddan. De stack iväg på förmiddagen. Då passade jag på att köra igång vad man kan kalla för en veckostädning. Det hann de se också. Jag drog nämligen fram dammsugaren medan de klädde sig, och sa att jag skulle passa på att städa lite. Detta gick sen så bra att jag inte bara for fram på ytan utan gjorde en behövlig genomgång. Med dammning som jag verkligen avskyr. Och mattskakning, polering, disk av glasprylar och våttorkning av samtliga golv. Det tog flera timmar. Precis som alla vet. Och jag blev sådär genomsvett och dammig som bara en "riktig" städerska kan bli.

Städningen avrundades med en välbehövligt skön dusch inklusive hårinpackning. Så klädde jag mig, bryggde en kopp espresso och landade i fåtöljen med benen på fotpallen och skön musik ljudande ur högtalarna. Där satt jag och beundrade. Både hur fint det blev härhemma och att jag själv hade varit duktig som åstadkommit det hela. Precis då anlände boysen. Och lillebror såg sur ut när han manschauvinistiskt sa:

- Och här sitter du bara, och gör ingenting!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0