Smyghöjningar

Såg på ekonominyheterna häromkvällen att livsmedelsproducenterna smyghöjer sina produkter genom att komma med ny design på  förpackningen och samtidigt minska innehållet. Försåtligt lurendrejeri på högsta nivå.

Se inslaget här.

Jag lackade ur totalt hos Lindex idag. Knästrumpor av nylon är en förbrukningsartikel hos mig. De når sällan tvättkorgen utan åker rakt i sopen när de är färdiganvända. Bommullssockar eller nylon med femtioelva dennier är inget alternativ. Samtidigt vill jag inte köpa vilka strumpor som helst. De får vare sig vara för korta i benet eller för tajta - det kan liksom förstöra hela min dag. Ungefär som när underkläder sitter "fel", inget kan vara värre. Jag brukade köpa tvåpack för 29:50kr. Mitt senaste köp var för tre veckors sedan.



Hittade dem inte i butiken idag och fick därför fråga.      "Nääää - de har utgått ur sortiment för länge sen!"
Så blev jag istället förevisad alternativen. Att antingen köpa fempack av samma slags skitstrumpor som de alltid haft och som inte ens vilda hästar skulle få mig att dra på benen. Och så fick jag syna deras "nya" strumpor.

Jo jo. Precis som med O´Boy, Pommac och Plopp. Ny förpackning = mindre innehåll.
Ett par strumpor (av gammal sort) i ny designsnitsad kartong för 49kr!

För tre veckor sedan kostade ett par nylonstrumpor hos Lindex 14:75kr.
Illa. Jag mår illa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0