Telenor-moral

På eget initiativ uppdaterade jag mitt mobilabonnemang i augusti. För att räkningarna inte längre var skäliga. Och som av en händelse blev jag samtidigt iPhoneägare. Jo jo. Det skulle bli ett paketpris oavsett hur mycket jag använde tjänsterna. Inkl moms snackade vi ~730kr/månad. Allt inräknat. Jo jo.

Totalt har jag nu haft med sju olika personer hos Telenor att göra. Och varje person har skött ärendet efter egen näsa och kompetens. Samtliga utom en har uttryckligen informerat hur inkompetenta de är i butik vs kundtjänst. Trovärdigt så att det förslår. Not.

Jag har hållit mig lugn. Förra gången, för några år sedan skrev jag till slut ett personligt brev och attesterade till VD för Telenorkoncernen och se: det kom ett kreditnota på returen. Jag känner mig varm i kläderna och ser det här numera bara som en slags empirisk undersökning. Till slut vinner rättvisan.

Snubben som sålde abonnemanget med all inklusive, kunde antagligen inte göra mer fel. Och trots att somligt har korrigerats både via butik och kundtjänst anlände en räkning häromdagen på exakta kronor 1273. Då hade man tillomed tagit betalt för ett nytt SIM-kort. Fast glömt att berätta att det kostar. Eller förresten, glömt att berätta att "kundtjänst tycker" att det kostar 200kr, medan de i butik utför byte till iPhone-storlek gratis och att det var just butiken som gjorde skiftet.

Sökte idag upp en av butikens säljare. Han är tvärsäker som få. Har attityd och tydliga säljarinstinkter. Fast han är mänsklig och det är mycket tydligt att grabben sätter en ära i att göra folk nöjda. Dessutom är hans uppfattningsförmåga knivskarp liksom handhavande av dator, telefonkontakter och pappersjobb. Och liksom sist "lovade" han att göra ditt o datt bara höga vederbörande fanns på plats en annan dag.

Jag markerade lungt och sansat (med VD´n i bakhuvet) att just idag var sista dagen jag återvände till butiken. Att the bottom var nådd för redan mycket länge sen. Att jag inte ämnade rubba min massiva kropp ut ur butiken förrän jag hade ett pappersbevis i handen på att kollegan från allra första stund faktiskt verbalt hade sålt ett abonnemang och i praktiken reggat ett helt annat som dessutom är dubbelt så dyrt.

Min favvosäljare skrev felanmälan till kundtjänst och lät mig få en kopia medan en tjej bakom disken öste beröm över mig. Att jag var duktig som stod på mig.
Jo jo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0