Apps

Det här med iPhone är alldeles otroligt. Det, utbudet - tar aldrig slut. Tiden och ekonomin kan möjligen göra det, om man inte passar sig. Yngligen sa igår att det kan vara farligt. Att man kan bli mediaberoende. Det tror jag oxå.



Så kallade apps är för den oinbjude små program som man laddar ner till sin telefon. Många, eller i alla fall flera vettiga, är gratis. Och en uppsjö kostar pengar. En del försumbara, andra alldeles för mycket. Och det är naturligtvis alldeles för lätt att köpa dem. Man får inga "varningar" - det frågas inte efter om "man verkligen vill köpa", utan med en enda tumpekning så har bankkontot belastats med summan för den app man är nyfiken på. Jag erkänner att jag har köpt två. För att jag redan innan telefonen anlände så hade bestämt. Sen kommer jag att vara restriktiv. Jag har precis just nu fullt upp med gratisversionerna. Och det kommer jag att ha länge än.

Nämnde igår att mitt batteri för att "finnas" är alldeles urholkat. Jag orkar inte längre finnas för alla andra. Sedan en tid har jag valt att gå undan och får jag möjlighet innebär det tillomed att jag kokongar. Jag gör ingenting. Och vill inte heller.

Upptäckte just en gratisapp som förhoppningsvis kommer att fylla mig och mitt batteri. Tankar för Dagen från SR P1: Tankar för dagen vill ge en stunds eftertanke mitt i morgonens nyhetsflöde. Det kan vara en personlig betraktelse kring någonting som just skett i den stora världen, eller tankar kring händelser i den mindre, privata.

Så underbart. Det vill ingenting annat med mig än att få mig att lyssna och kanske beröras. Det gör jag. Av flera kloka, sköna och skojiga rösters tankar.

App:sen gör mig rik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0