Dynamik



Jag har ju faktiskt, äntligen blivit med ny bil. I alla fall med bättre begagnad. En riktig krutburk. Som en uppkäftig infektion hindrar upplevelsen av. Den är mig egentligen så kär, att jag skulle kunna göra som man gjorde i småbarnsåren. Kanske inte ta med den i sängen, men använda som favoritsak varje ledig stund. För mig är finesserna så himla häftiga. Det är möjligt att de flesta har dem som standard medan jag med beundran förundras hela tiden. Som att det lyser i hela kupén inklusive på golvet när man låser upp. Eller att man bara behöver nudda blinkersen, så blinkar den tre gånger. Förresten hade jag en väninna från Värmland, som sa att "det heter PEKEN". Eller att vindrutetorkarna går igång av sig själva när det blir vått på rutan. Fiffigt värre. Den är snygg oxå. Och far fram som ett skott. Särskilt när man ignorerar hastighetsbegränsningarna.



Antar att det är med en krutbil som med ett X2000. De går bäst i den dynamik de är utvecklade för.




Kommentarer
Postat av: Margit

Skönt att se att du verkar må bättre :-)!Ta det lugnt nu och krya på dig!

2010-09-16 @ 10:04:28
Postat av: Maja

Åh så fin den är! Förstår att du är förtjust i alla finesser och jag är inte ett dugg avis (låtsas bara) men unnar dig allt detta lyxiga. Du, om nån, är värd det :o)

2010-09-16 @ 19:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0