iPhone4



Bytte abonnemang för att det förra var så omoraliskt dyrt - dyrt bara för att det är ett företagsabonnemang. Fick då "välja" mig en ny telefon. Som om den var gratis. Man är ju trots allt lite svag för "extrapriser". Jag fördhörde mig mycket noga vad abonnemanget skulle innebära och försäljaren upprepade "fri surf, fria samtal och sms, mms upp till 3000kr per månad" som ett mantra. Det har jag bevis för.

Leveranstiden överskreds varför jag igår kontaktade Telenor för att få utnyttja garantin om fri första månad i händelse av att telefonen blev försenad, och det blev den. Fick då veta att begreppsvärlden "fria" är olika hos butiksförsäljare och leverantör. Dessutom omnämndes nu taket som 4500kr.

Åkte sen till butiken för att hämta ut mitt micro-SIM-kort. En annan säljare säger då att mitt abonnemangstak håller sig vid 3500kr. Uppenbarligen har man gått olika kurser. Förutom att han påstod att det inte gick att tanka över nummerlista och annat ur minnet på gamla kortet till det nya. Tjusig inkompetens... not!

Så kikade jag på "mina sidor" på webben idag. Där står det inte ett enda ord om "fri surf". Kundtjänst kontaktades igen och det visade sig att "den mänskliga faktorn" hade ställt till det. Taxan för surf var inte fri utan onådig. Jo jo. En ung säljarstreber har gått över lik för att sälja sin produkt. Och all den stund det inte står precis vartenda ord som säljaren säger på abonnemanget, så är den lilla kunden helt försvarslös. Jag har köpt det säljaren "kallade" abonnemanget för på kontraktet och jag kan inte hävda något muntligt avtal. Bindningstiden är 24månader punkt slut.

Än sålänge har grabben på Telenorbutiken inte en aning om vad mitt onda öga innebär, men han ska snart bli varse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0