Love Hurts

För x antal veckor sedan gjorde lillebror sitt yttersta att försöka beskriva en favoritlåt som han så gärna ville att jag skulle namnge, så att han skulle kunna streama den på Spotify. Han visste bestämt att det var en låt från sjuttiotalet, men det var ju egentligen det enda han var tydlig i. Iaf som vi runtomkring uppfattade. Säkert var han tydlig utifrån sitt eget speciella tänk, men vi fick ge upp. Han vågade sig nämligen inte på att sjunga en snutt. Det kunde ju bli fel.

Ikväll när vi åkte bil skiftade jag till någon slags samlad nostalgiplatta i bilen. Och plötsligt skrek han rakt ut:
- Det är den ! Det är den! Som jag ville att du skulle ta fram till mig den där gången!



Såklart. Lillebror´s musiksmak är som alltid: tiptop.
Nu har han Love Hurts i sin Spotify. Och alldeles strax klart för sig, vad den handlar om.
Så sant så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0