Symbois



Nu blir jag bombarderad av tossigamorssamtal. Hon har ett uppdämt behov av att berätta:


- Vad skulle jag säga nu igen....... du var inte med här igår inte?

- Var jag inte?

- Det är ju det jag frågar!

- Minns du inte så spelar det ingen roll mamma. Du kan ändå berätta vad du vill säga.

- Jag pratade med "dottern" och hon undrade vilka som var hos mig.

- Jag var oxå hos dig igår.

- Ja så var det ju!

- Vad tyckte du om besöket då?

- Men gud förstår du så härligt det var. "Sonen" gjorde mig alldeles förlägen.

- Varför då?

- Jo han kallade mig för "lilla mamma" och pussade mig både på kinden och håret.

- Nämen, vad gullig han är.

- Ja och han kramade mig så gott.

- Det var härligt för dig mamma.

- Ja, det var det roligaste på länge! Han sa till de andra knuttarna "det här är min mamma förstår ni".

- Jaså, vad svarade de då?

- De sa att: "det ska vi lägga på minnet".

- Sedärja, du är topprankad.

- Ja-a, och det är han också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0