136



Det var ju ett sammanträffande. Tänkte och försökte oxå att hitta lite släktingar på Fejjan. En uppsjö kusiner ska finnas. Eller en mindre pöl i alla fall. Fast jag är urdålig på namn. Minns dem inte. Och den släkt och familj jag kommer ifrån, har aldrig haft kompetens att upprätthålla band. Vi är spridda för vinden hela högen. Icke desto mindre tycker jag att det är spännande med historia och anfäder. Så jag tog hjälp av sökmotorerna. Då kom hon fram igen, min mormors mor som hade så vackert namn: Teolinda Amalia. Och här kommer sammanträffandet in: hade Teolinda Amalia levt, så hade hon precis idag fyllt 136år.  
  •  1875-08-18
  •  1945-06-20
  •  1945-07-01
  •  Ragvaldsträsk





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0