Metteinspiration



Livet är härligt att leva, bara man har tillräckligt svag karaktär för att njuta det.
/ Sokrates (470 f.Kr-399 f.Kr)

Det har jag, min karaktär är kass på att stå emot. Fast ibland är den som nu. Att det på nåt vis räcker att titta på godsakerna. Som om jag blir nöjd bara de finns omkring mig. Jag har alltid vurmat för bakning. Konditor Mette Blomsterberg på dr.dk är en sann inspiratör. Har tittat igenom alla inspelade program av "Det søte liv" jag hade i teven och blev helt enkelt tvungen att köra igång min egen KitchenAid.

Nu bakas det ju inte precis sött här i mina domäner, inte sött alls om sanningen ska råda, men det går att baka LCHF också. Supergoda styckebröd och för dagen och tack vare Metteinspiration en chokladrulltårta som jag tror ska fyllas med någon slags chokladsmörkräm och hallon. Vet inte, det får morgondagen bestämma. Vet just nu bara att det var kul och att jag har karaktär att njuta när jag skapar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0