Sittbursit



Detta sittande, dels på jobbet där stolarna har nån slags generell inställning för att passa alla arslen, ryggar och höjder och kanske framförallt detta bilåkningssittande tär på min högra sittknöl. Jag har av och till haft falsk ischias sen länge. Nu har jag det konstant tror jag. Inte en dag utan förbannad neurogen smärta i höger skinka, lår, hamstringsmuskel och lateralsida av underben. Jag har fått strecha som en galning, men ingenting hjälper. Det förstår jag nu. Det är bursit i glutealmuskeln som bråkar.

Ska jag överhuvud taget sitta framöver, så ska det vara på ett underlag som liknar ett dass, ett hål alltså. Tur att lite semester uppenbarar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0