Smörja



Den är oförskämt dyr, min smörja. Ändå kan jag inte leva utan den. Om jag nu inte vill se ut som en krackelerad orm i fejjan. Jag överdriver inte, utan tar bara det som behövs, men det går åt mycket vilket innebär att jag får köpa ny stup i ett. Torr är bara förnamnet. Och det beskrev jag oxå för tjejen på Kicks i Gallerian igår.

- Du använder väl inte bara maten!?

- Eh, jo... eller vad menar du?

- Ansiktet måste dricka vatten oxå. Du matar på med näring, men missar att vätska upp ju!

Nu är jag inte precis dum i huvet. Det "presenter" hon gav mig är inget annat än sofistikerad korrumption, men jag blev i alla fall nöjd och tacksam. Mot att jag köpte en flaska "vatten" och en mindre flarra smörja fick jag hela FYRA reseflaskor av diverse i samma märke och tre miniburkar till ögonen. Förutom världens finaste nessesär i svart ormskinnslack. Hon gjorde min födelsedag kan vi säga. Och definitivt min dag idag. Vatten till maten var det som saknades. Har känt mig nyponung i huden hela dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0